Chtěl bych radu odborníka Chtěl bych radu odborníka
Máte dotaz?

Tisk pro venkovní reklamu

Jaké jsou možnosti tisku a materiálů pro venkovní reklamu? Tisk materiálů pro tyto účely musí být stálobarevný, odolný vůči povětrnostním podmínkám jako je vítr, déšť nebo slunce.

Velkoplošný tisk exteriérové reklamy

Naše tiskárna UV Star v Praze nabízí velkoformátový digitální tisk venkovní reklamy. Naše špičkové technologické vybavení umožňuje vyhovět nejmodernějším trendům v oblasti kvalitní interiérové i venkovní polygrafické reklamy. Mezi zakázky tiskárny v Praze patří velkoplošný digitální tisk pro outdoorovou i indoorovou reklamu, exteriérový a interiérový tisk, megaboardy, bigboardy, billboardy, backlighty, plachty, podlahová grafika, autoplachtypolepy aut, autobusů a tramvají, citylighty, plakáty, letáky, POS a POP materiály, interiéry, světelná reklama, a spoustu dalších.

Interiérový velkoplošný tisk reklamy

 

Billboardy

Česká Republika je státem, kde je jedna z největší síť billboardých ploch. Tento nejrozšířenější druh venkovní reklamy nalezneme především kolem dálnic a silnic. Billboardy jsou velkoplošné reklamní panely standardních formátů. Na tyto plochy se vylepují tisky na speciálním billboardovém papíru, který je z rubové strany modrý a tím zamezuje prosvítání přelepené grafiky. Billboardové papíry (BlueBackSide, tzv. BBS) o gramáži 120 g/m2 jsou nejběžnějším produktem v oblasti tisku papíru a jsou určeny především na polepy. Nejběžnější je používaný euro formát, který se tiskne ve 4 pruzích o šířce 128cm. Tyto venkovní reklamní plochy pak mají životnost okolo 3 měsíců.

Samolepící fólie

Dlouhodobější venkovní reklamní kampaně se tisknou na samolepící fólie bez laminace s životností 1 až 2 roky, pokud dojde k jejich zalaminování, pak se jejich životnost prodlouží na 3 roky.

Potisk bannerové plachty

Posledním médiem pro billboardové plochy je bannerová plachta. Ta se vyrábí v jediném kuse, se zdvojeným zpevněným obvodem a oky na vypnutí. Životnost bannerů je cca 3 roky.

Billboardy se tisknou digitální technologií. Jednotlivé kampaně venkovní reklamy mohou být například odlišeny dle regionu, ve kterém jsou vylepeny.

 

Billboard - velkoformátový tisk

 

CityLight

Dalším druhem venkovní reklamy je tzv. citylight. Citylight je druh venkovní reklamy, která se používá do prosvětlených vitrín na autobusových zastávkách, nákupních centrech, nádražích atd. Papír, na který se citylight tiskne,  má 150g/m2, je oboustranně bílý a pololesklý. Lze ho použít jak do exteriéru, ale také do interiéru.

Podobně jako v případě produktu backlight jde o reklamní nosič, který je podsvícený zezadu, což umožňuje výbornou viditelnost grafiky během celého dne. Společně s kvalitním grafickým rozlišením přispívá k mimořádné atraktivnosti tohoto nosiče pro cílovou skupinu. Backlight je venkovní reklama, která slouží na outdoorovou prezentaci podsvíceného grafického motivu. Zadní nasvícení umožní výbornou viditelnost grafiky během celého dne a její atraktivní vyznění zejména za tmy. To klienti ocení hlavně v období zimních měsíců, kdy tma pokrývá větší část dne a grafika umístěna na backlightu vedle tradičních forem venkovní reklamy doslova září.

Potištěné materiály pro venkovní reklamu doporučujeme laminovat, čímž se dosáhne větší mechanické i chemické odolnosti. Takto ošetřené materiály lze umývat, aniž bychom poškodili samotný tisk. Díky UV laminaci se maximálně možně zvýší barevná stálost tisku v exteriéru.